Med två lopp kvar av 2010 års säsong meddelande mästerskapets styrande organ att man redan då planerade inför säsongen 2011. Målet var att ha klart med både arrangörer av loppet och med deltagande stall till årsskiftet, men detta har dragit ut på tiden. Enligt rapporter har en formell inbjudan gått ut till stallen om att delta i den kommande säsongen och då mästerskapsgeneralen tidigare i veckan frågades ut om saken så var det glädjande nyheter som berättades.
- Jag kan med stolthet berätta att Team Locust är klara för 2011, sade generalen med ett leende. Det betyder mycket för mästerskapet att få med Locust då det är både ett erfaret och framstående stall som slagits om titlarna varje år.
- Några fler stall finns inte att offentlige just nu, men vi väntar med att veta mera om en till två veckor.
Planen från mästerskapsledningen är att utöka antalet lopp från fyra till sex stycken till 2011, men om detta ville inte generalen uttala sig närmare.
- Vi har vår målsättning och vi jobbar mot den hela tiden. I dagsläget kan vi dock varken tillkänna ge antalet lopp eller vilka länder som kommer arrangera dom. Vi hoppas att vi vet mer säkert i slutet av månaden om var vi står.
Team Locust kommer enligt rapporterna att ställa upp med ett oförändrat manskap; Albán Proust och Nigel Mainsail förväntas vara de som skall försöka ta tillbaka konstruktörstiteln till stallet - och förhoppningsvis också äntligen bärga en förartitel.
tisdag 11 januari 2011
Formula Dé 2010
Spelföreningen Sten, Sax & Påse:s andra Formula Dé-mästarskap hölls mellan augusti och september 2010 och innehöll fyra lopp. Förartiteln gick till nykomlingen Kenny Katla med ett lopp kvar att köra och konstruktörstiteln, som avgjordes i säsongens sista lopp, gick till Pistonhead Racing.
För mer detaljerad information om säsongen, följ länkarna nedan.
» Kalender & Resultat
» Stall & Förare
» Tabell, förar-VM
» Tabell, konstruktörs-VM
Flest segrar i procent av åtta starter (två bilar per lopp):
(NC = Not Classified)
Flest pallplatser i procent på åtta starter (två bilar per lopp):
Flest DNF:s i procent på åtta starter (två bilar per lopp):
(DNF = Did Not Finish)
För mer detaljerad information om säsongen, följ länkarna nedan.
» Kalender & Resultat
» Stall & Förare
» Tabell, förar-VM
» Tabell, konstruktörs-VM
Flest segrar i procent av åtta starter (två bilar per lopp):
# | Stall | Procent | Segrar/starter |
1 | Pistonhead Racing | 25% | 2/8 |
2 | Guerilla Warfare | 16,6% | 1/6 |
3 | Team Nu'Lell Racing | 16,6% | 1/6 |
NC | Team Locust | 0% | 0/8 |
NC | Red Devil Racing | 0% | 0/8 |
NC | Mason Grand Prix | 0% | 0/2 |
(NC = Not Classified)
Flest pallplatser i procent på åtta starter (två bilar per lopp):
# | Stall | Procent | Pallplatser/starter |
1 | Team Locust | 62,5% | 5/8 |
2 | Team Nu'Lell Racing | 50% | 3/6 |
3 | Pistonhead Racing | 37,5% | 3/8 |
4 | Guerilla Warfare | 16,6% | 1/6 |
NC | Red Devil Racing | 0% | 0/6 |
NC | Mason Grand Prix | 0% | 0/2 |
Flest DNF:s i procent på åtta starter (två bilar per lopp):
# | Stall | Procent | DNF:s/starter |
1 | Mason Grand Prix | 100% | 2/2 |
2 | Guerilla Warfare | 50% | 3/6 |
3 | Pistonhead Racing | 37,3% | 3/8 |
4 | Team Nu'Lell | 33,3% | 2/6 |
= | Red Devil Racing | 33,3% | 2/6 |
6 | Team Locust | 25% | 2/8 |
(DNF = Did Not Finish)
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)